top of page

Me olemme Folks

Tämä on ensimmäinen blogikirjoituksemme uuden Folks-brändimme alla. Muuttuneen nimen ja raikastuneen värimaailman ohella olemme sanoittaneet uudelleen keskeiset toimintaperiaatteemme ja arvomme.


Pidämme erottuvuustekijöinämme liiketoimintaosaamista ja asiakkaan edun aitoa huomioimista. Iskulauseina ne eivät kenties ole ainutlaatuisia, mutta uskallamme väittää, että niiden eläminen sanoista teoiksi alkaa sitä jo olla.


Liiketoimintaosaamisen kartuttaminen edellyttää mielestämme uteliaisuutta ja luontaista kiinnostusta pykälien ohella numeroihin sekä talousuutisten ja yhteiskunnallisten asioiden seuraamiseen. Liiketoiminnan ymmärtäminen edellyttää myös kykyä kuunnella ja kysellä. Parhaimmillaan juristin liiketoimintaosaaminen heijastuu asiakkaalle riskit tunnistavana mutta mahdollisuudet esiin nostavana, näkemyksellisenä neuvonantona.


Asiakkaan edun aito huomioiminen tarkoittaa meille pitkäaikaisten kumppanuuksien rakentamista pikavoittojen asemasta. Tiedämme asiakkaidemme arvostavan selkeitä kannanottoja – ottaessaan yhteyttä juristiin asiakas ei halua vastaanottaa työn tuloksena pitkää ja johtopäätöksiltään tulkinnanvaraista muistiota, vaan tiiviin ja selkokielisen ratkaisun päätöksentekonsa tueksi. Usein ratkaisu muotoutuu lyhyessä puhelussa tai sähköpostikirjeenvaihdossa. Toimiessamme näin asiakkaaltamme säästyy aikaa, rahaa ja (pään)vaivaa. Olemme myös havainneet, että huippuluokan tavoitettavuus ja rennon ammattimainen ote tukevat asiakastyytyväisyyttä. Kun asiakkaamme saa meiltä paitsi näkemyksellistä ja kustannustehokasta juridista neuvonantoa, myös tykkää tehdä töitä kanssamme, olemme onnistuneet. Siinäpä meidän reseptimme pitkäaikaisten kumppanuuksien rakentamiseen.


Kun olimme hahmotelleet toimintaperiaatteemme koko tiimin voimin, oli missiomme, visiomme sekä arvojemme päivittäminen verrattain helppoa. Arvomme ovat:

  • We deliver

  • We’ve got your back

  • No assholes/bullshit.

Tiivistettynä, saatamme toimintaperiaatteitamme noudattaen hommat maaliin olennaiseen keskittyen, pidämme huolta asiakkaistamme ja työtovereistamme ja olemme reilu, avoin työyhteisö, ilman hierarkiaa. Ajattelemme, että: ”jos mä oisin sä, kyl mäki olisin mun kaa”. Tarjoamme missiomme mukaisesti mielenrauhaa ja visioimme maailmasta, jossa juridiikka nähdään menestyksen mahdollistajana.


Brändiuudistus oli meille innostava ja opettavainen hanke, jonka lopputuloksesta olemme ylpeitä. Nyt jatkamme sanojen elämistä todeksi, joka päivä.


Me olemme Folks - toivottavasti kuulemme sinusta pian!


Antti, Anna, Toni, Jediitta, Inka, Suski ja Tiina





bottom of page